entry yang di-draft ke 100 kalinya

Aku ada kawan. ramai. tapi antara yang aku rapat nama dia, (okay, kita panggil dia bla-bla, Si A, Si B je) si bla-bla ni baik. tak kedekut, & sudi tolong kalau kita susah. pendek kata, bla-bla ada ciri-ciri kawan yang baik. satu hari, bla-bla datang kat aku. cerita pasal si A. Si A ni baik sangat dengan kitaorang semua. konon macam selalu lepak semua. nak bikin apa-apa pun, selalu juga sama-sama. Esoknya, datang Si B (kami rapat juga dengan si B) yang cerita pasal yang cerita pasal si A dan Si bla-bla. Lusanya pula datang si bla-bla cerita pasal Si B dan Si A. kemudian datang pulak Si bla-bla dengan Si A cakap pasal Si B. Dan bila aku maksudkan cerita, mestinya benda yang tak sedap didengar. If not, what's the purpose they came separately and talked about each other? Aku berfikir. apa jenis lingkaran hidup, aku tengah alami? Lingkaran kawan yang ramai, tapi masing-masing sibuk bercerita pasal keburukan masing-masing, padahal depan tuan punya diri,mereka baik, pijak semut pun tak mampus. aku takut. Aku mesti salah satu dari mereka. 

5 comments:

  1. i guess that's how social life works.
    harsh and never to be 100% trusted.

    worse, it's killing u to think that they might be talking bout us behind our backs too. i'll call for a confrontation or sth. u dnt want to hv such friendship right? ;)

    ReplyDelete
  2. hidup nih cermin...

    apa yg kamu tgk tu.... akan berlaku pada diri kamu juga..... huhuhuuh

    ReplyDelete
  3. i takut. i tahu benda tu, i kena juga. that's the reason why im scared. but what to do. we have to just go through it.

    ReplyDelete
  4. i pun pernah kena.

    ReplyDelete
  5. oh really? Kesiannya kita kan. HAHA

    ReplyDelete