Ibu saya

Bismillah...

harapan saya, semoga entry kali ni adalah lebih baik dari entry-entry sebelum ini. Ibu saya merupakan orang yang paling saya sayang. paling. paling. paling. paling. paling.

kenapa?
sebab ayah saya dah meninggal. kalau saya tak ada ibu saya, saya yatim piatu.
& kalau saya tak sayang ibu saya sepenuh hati, saya derhaka.
kalau saya tak ada ibu, siapa nak bayar belanja sekolah?
saya pun tak nak sekolah kalau ibu saya tak ada. untuk apa.
apa yang syaa sedang buat, semua untuk hari tua dia esok.
bukan saya.

kalau orang-orang yang sedang baca masih ada ibu, hargai lah ibu korang.
kalau korang marah, geram dengan ibu korang, itu semua tak patut ada.
kalau apa pun yang dia buat, dia sedang cuba yang terbaik.
insya allah.

1 comment:

  1. hai natasha. i really love this entry. mum is everything to me too. there was a point in my life where i thought i don't need mum and i can survive on my own. i regretted for having to think that way. but now i realize that mum is evertyhing. it's nice to see others having great relationships with their mums too.. hehe.

    anyway, i luv ur style. maybe i can cilok a bit or two?? =D

    ReplyDelete